maanantai 28. joulukuuta 2015

Isän kaipaus

Olen kaksin Papan kanssa. Makaan Papan ison vatsan päällä. Vatsa tuntuu lämpöiseltä ja pehmeältä Ihan kuin makaisin vuoren päällä. Papan viikset kutittavat poskeani. ”Tee se taas” pyydän ja Papa hipsuttaa pyllyn päältä. Se tuntuu hassulta ja minua naurattaa. Rakastan Papaa. Juoksen Papan syliin. Halaa minua. Rutista niin etten enää tunne maailmaa itsessäni.

Hylkääminen.

Istun yksin pihakeinussa. Tuuli puhaltaa kasvoilleni. Hiukset heilahtavat poskilleni.
Keinuminen tuntuu hyvältä. Haluaisin hypätä.
Mutta en uskalla.
Olen pieni ja rikki.

Entä jos hajoan kun kosketat?
Älä katso niin syvälle silmiini.
Älä näe sinne, minne kukaan ei saa katsoa.

Pidä minusta kiinni.
Älä päästä irti
ja silti anna minun mennä.
Anna lentää vapaana.
Anna minun olla lintu.
Taivaan lintu.
Anna minun lentää.
Anna tuntea vapaus poskillani.
Otathan kiinni kun siipeni väsyvät lentämään.
Kohotathan kätesi puoleeni.
Rakastathan minua.
Rakasta minut vapaaksi.
Rakasta minua niin paljon, että löydän vapauden sisältäni.


Pidä kiinni mutta ethän purista minua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti