maanantai 28. joulukuuta 2015

Kuolema

Tänä yönä istun yksin keskellä märkää valtatietä. Ympärilläni on pelkkää pimeää.
Olen polvillani maassa. Kyyneleeni sekoittuvat sateeseen. Kasvoni ovat märät ja hiukseni liimautuneet märkinä vasten poskiani. Hartiani ovat lytyssä.

Painan kasvoni tietä vasten. Kuun valo tekee suuren varjon ympärilleni.

Huudan.
Yritän huutaa
mutta ääntä ei tule.
Huudan lujempaa
ja ääni kaikuu korvissani.
Pelkään.
Huudan ja itken.
Olen yksin
pimeässä.
Minun on kylmä.

Olen Jumalan hylkäämä kerjäläinen.
Yksin, voimaton ja väsynyt.
Paha olo valtaa minut.
Tänä yönä kuolen.
Tänä yönä minä kuolen.

Kipu on kaikkialla.
En enää tunne ruumistani.
On vain sade, kyyneleet ja hengitys.
Minä on kadonnut jonnekin.
Paha olo tulee taas.
Katoaa. Katoaa.
Tänä yönä minä kuolen.


Kuolen yksin. Kuolen yksin pimeään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti