tiistai 29. joulukuuta 2015

Tahto tahdottomuuden alla.

Antaisipa joku mulle luvan luovuttaa.
Sanoisipa joku mulle että olen riittävä ja hyvä näin.
Sanoisipa joku mulle, ettei mun tarvi tehdä mitään.
Tekisipä joku kaiken mun puolesta.
Hellisipä joku mua koko ajan.
Palvelisipa ja hyväilisipä joku mua koko ajan.
Antaisipa joku mulle luvan lopettaa, luovuttaa, olla tekemättä mitään.
Antaisipa joku mulle luvan olla yrittämättä mitään. Enää koskaan.
Antasipa joku mulle luvan luovuttaa.

Mä en jaksa.
Olen heikko ja veltto.
En kestä sitä.
Inhottaa.
Kasvoilleni vääntyy inhon ilme.
Inhoan inhoa.
Inho tekee kipeää.
Inhoan kipua.
Inho tekee minut veltoksi.
Inhoan velttoutta.
Luovutan.

Tauko.
Pysähdyn taukoon.
Tauko on yhtä tärkeä kuin tekeminen.
Tauossa on lupa luovuttaa.
Tauossa ei ole tekemistä.
Vältän tekemistä.
Säästän tulevaa varten.
Valutan voimani tekemisen ajattelemiseen.
Valutan voimani välttämiseen.

Pelkään velttoutta.
Yritän kerätä voimaa.
Yritän peittää velttoutta.
Yritän tehdä taukoja.
Yritän kerätä voimaa
jotain sellaista varten,
mitä ei edes ole olemassa tässä hetkessä.

Minussa on velttous
Minussa on laiskuus
Minussa on voimattomuus
Se on löysää ja valuvaa.
Se on inhottava, mariseva, valittava ja surkea.

Teen tilaa sille ja se lisääntyy.
Pelkään pysähtyä siihen.
Väistän sen seuraavaan liikeeseen, tekemiseen
tai tekemisen ajattelemiseen.

Pelkään
ettei tahtoni riitä nostamaan minua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti